Jo Hermans
Secretariaat: / Penningmeester

Mijn naam is Jo Hermans. Ben medeoprichter van de Dorpsraad Ospel. Als geboren en getogen Ospelnaar ligt mijn hart natuurlijk in Ospel. Daarom heb ik toentertijd op op verzoek van enkele politieke partijen graag gehoor gegeven om te kijken of het haalbaar is om een dorpsraad op te richten. En het is gelukt. Met alles wat we samen bereikt hebben heeft het me veel energie gegeven om de leefbaarheid voor Ospel in stand te houden. Maar we zijn er nog niet. Met de hulp van alle inwoners moeten we verder naar 2030.

Henk Venner
Algemeen bestuurslid

Mijn naam is Henk Venner en trotse inwoner van Ospel. Inmiddels 20 jaar actief en maak ik onderdeel uit van Dorpsraad Ospel. Ik maak mij, samen met de overige leden van de Dorpsraad, sterk voor de belangen en de leefbaarheid in Ospel. In deze lange periode hebben we al vele mooie projecten mogen realiseren.
In de 20 jaar heb ik vele bestuursleden zien komen en gaan. Enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten voor de gemeenschap. Belangrijk is dat de bestuursleden elkaar aanvullen. Iedereen heeft zijn kwaliteiten waar we graag gebruik van maken. Uiteindelijk hebben we een gemeenschappelijk doel; de leefbaarheid in Ospel bevorderen en dat de inwoners er graag willen wonen.

Jan Smeets
Algemeen bestuurslid

Ik ben Jan Smeets. Sinds 2006 ben ik woonachtig in Ospel, eerst op de Lochtstraat en later betrokken we (met mijn toenmalige man) een boerderijwoning op de Waatskampzijweg. Sinds 3 jaar heb ik een nieuwe vriend. Ik voelde me al snel thuis op Ospel daar ik zelf ben opgegroeid in een klein dorp, Tungelroy. Heb in Weert en in Eindhoven gewoond maar het dorpse leven miste ik toch echt wel. Zo van, iedereen kent iedereen en de ene week is er een roddel over de een en de week erop over een ander. Ja, en ook kom je zelf aan de beurt. Het hoort erbij in een dorp. Sterker nog, ik miste t in t stadse leven. Noem ’t verbondenheid met elkaar.

Misschien is dát ook de reden geweest dat ik bijna direct vanaf ik hier woonde, in de Dorpsraad terecht kwam. Geattendeerd door mijn buurvrouw ben ik aangeschoven en ik voelde me direct thuis. Je mening kunnen geven over allerlei zaken die over het dorp, de inwoners, de verbondenheid gaan. Niet alleen dát, maar er ook nog een steentje aan bij kunnen dragen dat het dorpse leven leuk blijft. Dat voel ik maar al te goed en voel me er erg goed bij.

Als je dit kunt doen met een groepje mensen die er allemaal hetzelfde instaan, dan is dat heel prettig. Nee, niet allemaal dezelfde gedachten hebben maar samen kunnen werken, praten, je mening geven en ideeën hebben over allerlei zaken die de Ospelse gemeenschap aangaan. En dan gezamenlijk één standpunt vormen waarin dus iedereen gehoord is.

Als je dit aanspreekt dan is de Dorpsraad Ospel ook wat voor jou. We staan altijd open voor iedereen die aan wilt schuiven als bestuurslid of als meedenker. Je bent welkom. Ik voelde en voel me nog steeds welkom.

Ramon Vaes
Voorzitter

Mijn naam is Ramon Vaes, mijn hele leven woon ik al in Ospel. Dit doe ik nu samen met mijn lieve vrouw en 2 prachtige kinderen.

Sinds 2015 bestuurslid en vanaf 2019 als voorzitter actief voor Dorpsraad Ospel, geheel vrijwillig en belangeloos voor onze schitterende dorpskern Ospel. Ik voel me dan ook gezegend om onderdeel uit te mogen maken van een gezellig en hecht bestuur.

Dorpsraad Ospel zie ik vanaf het eerste moment als het best bewaarde geheim van Doospel. Mijn doelstelling is dan ook om de rol en kracht breder binnen de kern neer te zetten van ons als Dorpsraad. Speerpunt daarbij is om een lage toegankelijkheid te bieden voor de inwoners, waarbij ieder zijn of haar stem kan laten klinken. Iedereen telt mee!

Ik zie mezelf als iemand die met veel energie, inspiratie en motivatie dingen bij elkaar brengt alsook in beweging zet. Hiervoor is een lange adem nodig en zeggen waar het op staat, geen blad voor de mond, met respect voor anderen is daarbij het uitgangspunt.

Dit maakt mij dan ook oprecht een trotse fan van Doospel, waar ik mij met passie en mijn gedrevenheid inzet.

Vacature
Algemeen bestuurslid

De Dorpsraad Ospel zoekt een Bestuurslid!

Heb je ervaring met artikelen schrijven, ervaring met Social Media en vind je Ospel leuk, neem dan graag contact met ons op!

Voor meer informatie kun je ieder bestuurslid bellen of mailen, of een mail sturen aan bestuur@dorpsraad-ospel.nl

Willem Borger
Algemeen bestuurslid

Sinds 2019 woon ik met mijn gezin in Ospel.
Meteen al voelde ik me hier thuis en wilde graag meer weten over Ospel en de inwoners. Toen ik van de Dorpsraad hoorde dacht ik meteen, dat is leuk, daar gebeurt het!
Inmiddels heb ik ook veel leuke mensen binnen en buiten het bestuur leren kennen.
Het leuke van de Dorpsraad is dat er een wisselwerking is tussen het bestuur, de inwoners van Ospel en de gemeente Nederweert, waardoor bepaalde dingen snel en goed geregeld kunnen worden. Wonderen duren iets langer….