Vlaggen aan het Aertshijsplein

Aan het Aerthijsplein hangen sinds eind 2012 vier vlaggen in vlaggenmasten die op aanvraag van de Dorpsraad door de gemeente Nederweert zijn geplaatst.

Het doel is om aan alle masten altijd een vlag te laten wapperen ter verfraaiing van de dorpskern. Te denken is dus aan de Nederlandse vlag, de Dorpsraadvlag, de Ospelse vlag, vlag van willekeurige Ospelse vereniging, activiteitenvlag ed. Aarzel niet en maak veelvuldig gebruik van deze gratis reclamemogelijkheid voor verenigingen.

De masten worden beheerd door de Dorpsraad. Één persoon is daarvoor verantwoordelijk. Indien iemand een vlag wil laten wapperen dan ten alle tijde richten tot deze persoon. Ook voor commerciele activiteiten zijn er mogelijkheden.

Hieronder treft u de spelregels voor het ophangen van een vlag, de naam van de beheerder en het aanvraagformulier aan om u vlag te laten wapperen aan het Aerthijsplein te Ospel.

De spelregels

• De masten worden uitsluitend bemand door vlaggen van Ospelse verenigingen, stichtingen en bedrijven.
  • Alle vlaggen die een gemeenschappelijk, niet commercieel doel hebben kunnen in principe gratis gehangen worden.
  • Vlaggen worden verwisseld op dinsdag en blijven 2 weken hangen
  • Voor commerciele vlaggen geldt ook dat deze maximaal 2 weken mogen wapperen
  • Vlaggen van verenigingen, stichtingen ed, met een niet commercieel doel hebben altijd voorrang op commerciele vlaggen
  • Voor commerciele vlaggen is een sponsor bedrag ad € 10,– per vlag / per week / vooraf contant te voldoen, verschuldigd
  • Het laten wapperen van een vlag geschied ten alle tijden op eigen risico.
  • Bij verlies, diefstal, beschadiging, vandalisme, etc., is de opdrachtgever altijd zelf verantwoordelijk en kan deze nergens aanspraak maken op enigerlei vorm van vergoeding.
  • Wie het eerst komt, het eerst maalt
  • Een mast kan in principe gereserveerd worden voor een bepaalde periode, maar maximaal voor 2 weken.
  • De maximale afmeting van een vlag is: hoogte 150cm x breedte 225cm
  • Vlaggen worden door een ieder zelf aangeleverd en opgehaald

Er is één beheerder van de masten / vlaggen. Bij voorvallen die die niet in dit regelement genoemd worden, beslist de beheerder.

Direct aanvragen Contact opnemen

Vlag aanvragen