20 jaar dorpsraad Ospel | Huiskamer Ospel/Ospeldijk #6

Dorpsraad Ospel bestaat dit jaar 20 jaar. Komende tijd blikken we terug op de verschillende mooie en bijzondere initiatieven die in de afgelopen jaar tot stand zijn gekomen.

Vandaag: Ospel/Ospeldijk

Het is 12 jaar geleden dat de gemeente Nederweert de dorpsraad benaderde om een pilot te starten voor het opzetten van een HUISKAMER. Een Huiskamer voor mensen vanaf 55 jaar die geen indicatie hadden om naar de reguliere opvang te gaan.

Samen met het toenmalige Vorkmeer en een ambtenaar van de gemeente zijn we aan de slag gegaan. Namens de dorpsraad had Jo Hermans zitting in de werkgroep. We hebben toen de verenigingen zoals de: KBO, Zonnebloem, LKV, Zij Actief en de vereniging met een beperking bij elkaar geroepen. En zo hebben we een groep vrijwilligers samengesteld en van daaruit heeft zich een bestuur gevormd van vrijwilligers die als een subgroep werkt onder de vlag van de Dorpsraad. De penningmeester van de dorpsraad zorgt voor de financiën.

Het bestuur van de Huiskamer maakt steeds een afwisselende activiteit zoals met carnaval, Pasen, herfst en kerstmis. En verder zorgen ze voor een gezellige middag met gezelschapsspellen. Maar er worden ook uitstapjes gemaakt. Inmiddels bestaat de Huiskamer al 11 jaar en dat hebben we gevierd met een gezellig feestje bij café De Prins. Een levendig initiatief waar inmiddels een 35-tal mensen aan deelnemen. En op dit moment is iedereen van welke leeftijd ook welkom.

Om de 2 weken is er de Huiskamer in gemeenschapshuis Haaze-hoof. Voor deelname kunt u contact opnemen met Anneke van Heugten tel. 0495-625 502 of Frans van Gemert tel. 06-2227 6396. Voor deelname aan de Huiskamer wordt een kleine bijdrage van € 2,50 gevraagd. Hiervoor heb je wel een gezellige middag met begeleiding van vrijwilligers.

De huiskamer is geopend op woensdagmiddag van 13:30 uur tot 16:30 uur om de 14 dagen in de even weken.